فنجان شکسته

چای قندپهلویم آرزوست

از خانه بیرون میزنم اما کجا امشب!-محمدعلی بهمنی

از خانه بیرون میزنم اما کجا امشب!-محمدعلی بهمنی

از خانه بیرون میزنم اما کجا امشب!

شاید تو می خواهی مرا در کوچه ها امشب!

 

پشت ستون سایه ها روی درخت شب

می جویم اما نیستی در هیچ جا امشب

 

می دانم آری نیستی اما نمی دانم

-بیهوده می گردم به دنبالت چرا امشب؟

 

هر شب تو را بی جستجو می یافتم اما

-نگذاشت بی خوابی به دست آرم تو را امشب

 

ها ... سایه ای دیدم! شبیه ات نیست اما حیف!

ای کاش می دیدم به چشمانم خطا امشب

 

هر شب صدای پای تو می آمد از هر چیز

حتا ز برگی هم نمی آید صدا امشب

 

امشب ز پشت ابرها بیرون نیامد ماه

بشکن قرق را ماه من، بیرون بیا امشب

 

گشتم تمام کوچه ها را یک نفس هم نیست

شاید که بخشیدند دنیا را به ما امشب

 

طاقت نمی آرم تو که می دانی از دیشب

باید چه رنجی برده باشم بی تو تا امشب

 

ای ماجرای شعر و شب های جنون من

آخر چگونه سر کنم بی ماجرا امشب؟

mohammadalibahmani1v.jpg

  • درود عالی وغم انگیز

     

     

    شادباشیدوموفق

  • دمی با دوست در خلوت

    به از صد سال در عشرت

     

    من آزادی نمی‌خواهم

    که با یوسف به زندانم.

     

    "سعدی"

    پاسخ:
    :)
  • وقتی تو نیستی
    شادی کلام نامفهومی است
    و دوستت می دارم رازی است
    که در میان حنجره ام دق می کند
    وقتی تو نیستی
    من فکر می کنم تو
    آنقدر مهربانی
    که توپ های کوچک بازی
    تصویرهای صامت دیوار
    و اجتماع شیشه های فنجان ها، حتی
    از دوری تو رنج می برند
    و من چگونه بی تو نگیرد دلم ؟
    اینجا که ساعت و آیینه و هوا
    به تو معتادند
    و انعکاس لهجه شیرینت
    هر لحظه زیر سقف شیفتگی هایم
    می پیچد!

    ...

     

    "حسین منزوی"

    (بخشی از شعر "وقتی تو باز می‌گردی")

  • درود دعوتید گرامی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">