فنجان شکسته

چای قندپهلویم آرزوست

سخنان هرتا مولر

سخنان هرتا مولر

این مطلب:که چرا عشق همانند گربه ای پنجه کشان بیرون آمده و به مرور زمان کم کم همانند یک موش نیم خورده از بین می رود . یک راز واقعی است.

جملات کوتاه هرتا مولر

هیچ شهری در نظام دیکتاتوری نمی تواند رشد کند . چرا که هر چیزی که زیر نظر گرفته شود کوچک باقی می ماند

جملات زیبای هرتا مولر

برای پیاده روی بیرون می روی و دنیا آغوشش را برویت باز می کند ؛ و قبل از آنکه حتی پاهایت را به شکل مناسبی دراز کنی . بسته می شود. اینجا و آنجا فقط ترق وتروق فانوس است ؛ و نام آن را زندگی کردن می گذارند. به اندازه زحمت کفش پوشیدن هم ارزش ندارد .

جملات پنداموز هرتا مولر

وقتی سخن نمی گوییم . غیر قابل تحمل می شویم ؛ و وقتی سخن می گوییم . از خود احمقی می سازیم

جملات زیبای هرتا مولر
به سادگی می خواستم به جایی بروم که ندانند چه کسی هستم.

جملات انگیزشی هرتا مولر

چنان عمیقاً و برای مدت طولانی خودم رامقید به سکوت کرده بودم که هرگز نمی توانم از کلمات استفاده کنم. وقتی صحبت می کنم . خودم را بنوعی دیگر مقید می کنم.

جملات زیبای هرتا مولر

کلمات از بیرون آمده و مرا در برمی گرفتند . من دزد خودم بودم.

جملات زیبای هرتا مولر

دنیا سالن مد نیست.

جملات امید بخش هرتا مولر
افراد زیادی فکر می کنند بستن چمدان چیزی مانند آواز خواندن یا نماز است که با تمرین یادمی گیرید.

جملات زیبای هرتا مولر

هر تغییری . اثری هنری است

جملات بامعنی هرتا مولر

نمی دانم نمی توانم بخوابم بخاطر اینکه تلاش می کنم اشیا را بیاد بیاورم . یا تلاش می کنم آنها را بیاد بیاورم بخاطر اینکه نمی توانم بخوابم.

جملات زیبای هرتا مولر

می توانید به همه چیز فکر کنید. اما مطمئناً نمی توانید همه آنها را درک کنید.

جملات زیبای هرتا مولر

قانون ناگفته ای است که شما هرگز نباید شروع به گریه کنید حتی اگر دلایل زیادی برای اینکار داشته باشید.

سخنان زیبای هرتا مولر
گرسنگی تقریباً تمام استعداد هنری را بر باد می دهد .

جملات زیبای هرتا مولر

دنیا . دنیا . خواهر دنیا می دانی . کی ازت خسته می شوم وقتی نانم خشک است وقتی دستم لیوان را فراموش می کند وقتی تابوت مرا در خود بسته بندی می کند شاید . آن زمان است که ازت خسته می شوم وقتی ازت خسته می شوم زندگی مأیوس کننده شده و مرده ای است که دور انداخته می شود

جملات عمیق هرتا مولر

نویسندگی خودش هم نمی داند چه شکلی است وقتی که آن را انجام می دهی . تا زمانی که به پایان برسد

جملات زیبای هرتا مولر

انسانهای نیم رنج کشیده واقعاً نه مذکر هستند . نه مؤنث . بلکه بدون جنس هستند . مثل اشیا .

جملات زیبای هرتا مولر

خستگی صبر ترس است. ترس نمی خواهد مبالغه کند .

جملات اثر گذار هرتا مولر

داخل کمپ شکل ما مفرد است .

جملات زیبای هرتا مولر

غریبه بودن سخت است . اما زمانی که تا این حد به طور غیرممکنی نزدیک هستید . غریبه بودن غیرقابل تحمل است.

جملات زیبای هرتا مولر

در میان حاضران آدم های سیگاری غایبی هستند دائم در حال دود کردن . و غیر سیگاری هایی که دود نمی کنند و همیشه در خوابند . الکلی ها . به قول ما روستایی ها . در زیر میز چند شیشه دارند . و غیر سیگاری ها و غیر الکلی ها کودنند . یا به قول ما روستایی های محترم و نجیب . آنها فقط تظاهر به گوش دادن می کنند . اما در واقع دارند به چیزهای دیگری فکر می کنند . حال اگر اصلاً فکر هم بکنند.

جملات امید بخش هرتا مولر

می توانی در مورد همه چیز فکر کنی . ولی نمی توانی از هیچ چیز مطمئن باشی
herta_muller.jpg

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">