فنجان شکسته

چای قندپهلویم آرزوست

سخنان هاروکی موراکامی

سخنان هاروکی موراکامی

می توانی هزارها تن استعداد داشته باشی اما این لزوما باعث امرار معاشت نمی شود
 
اما اگر حس ششم قوی داشته باشی هرگز گرسنه نمی مانی.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
اجازه نده ظواهر فریبت دهند. همواره تنها یک حقیقت وجود دارد.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
اگر بتوانی با تمام قلبت عاشق کسی شوی حتی یک نفر آنگاه در زندگی رستگار می شوی. حتی اگر به آن شخص نرسی.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
یک انسان به سادگی با عمل دوست داشتن دیگران و دوست داشته شدن توسط دیگران یادمی گیرد خود را دوست داشته باشد.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
هنگامی که از یک سن خاص گذشتید زندگی چیزی بیشتر از فرایند از دست دادن مداوم نخواهد شد.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
همیشه تعداد افرادی که همه چیز را در دنیا بدتر می کنند بیشتر از انسان هایی است کمک می کنند.
 
سخنان زیبا
 
همیشه خط باریکی میان ایمان عمیق و تعصب وجود دارد.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
برای به دست آوردن چیزی مهم باید هزینه ای بپردازی. این قانون دنیاست.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
کوچک ترین احتمال هایی که تو مسیر زندگی سر راهمون قرار می گیرن
 
می تونن به یه چشم به هم زدن آینده مونو دگرگون کنن و زندگی مونو برای همیشه تغییر بدن.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
رمز موفقیت فکر اقتصادی و البته شانسه.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
تو تا یه جایی می تونی زندگی یکی رو درست یا خراب کنی. از یه جایی به بعد دیگه به خود طرف مربوطه.
 
جملات زیبا
 
راه های زیادی برای زندگی کردن وجود داره و راه های زیادی هم برای مردن. اما ته همه شون به یه جا ختم می شن.
 
جملات قصار هاروکی موراکامی
وقتی زمان می گذره همه چی شکل می گیره
 
مثل سیمانی که تو بلوک های بتونی سفت بشه
 
برگردوندن اون سیمان به حالت اولش غیر ممکنه
 
فکر کنم منظورت اینه که سیمان وجودت خیلی وقته که شکل گرفته
 
و سفت شده به خاطر همین هم امکان نداره تویی که الان تویی عوض بشی و یه کس دیگه بشی.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
بهترین راه برای کنار اومدن با قضیه هه همینه. قبول کنی نمی فهمی و ولش کنی.
 
جملات زیبا
 
آدم ها موجودات ناجوری ان. خیلی ناجورتر از اونی که آدم به نظرش می آد می فهمه.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
قلب آدما درست مثل یک چاه خیلی عمیقه و هیچ کس نمی دونه انتهای اون چه چیزی وجود داره.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
چیزی بسیار حقیقی در این احساس وجود داشت. درست مانند خود زندگی: سخت و نرم و دور .
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
مهم نیست کجا می ری. روزنامه ها همه جا یک شکل هستند. هرگز چیزی رو که واقعا می خوای بدونی. بهت نمی گن.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
من خیلی خسته ام. نمی دونم چی کار کنم. همه چیز نابود شده
 
و هرگز دوباره مثل قبل نمی شه. اون هرگز برنمی گرده.
 
سخنان زیبا
 
به محض اینکه شروع به بیرون پرت کردن چیزها می کنی. متوجه می شوی دوست داری از شر همه چیز خلاص شوی.
 
جملات حکیمانه هاروکی موراکامی
۱۹۷۱. سال اسپاگتی بود. در آن سال اسپاگتی می پختم تا زندگی کنم و زندگی می کردم تا اسپاگتی بپزم.
 
معمولا به تنهایی اسپاگتی می پختم و در تنهایی آن را می خوردم. در واقع نیاز نداشتم که کسی همراهیم کند.
 
تنها غذا خوردن را دوست داشتم. احساس می کردم اسپاگتی را باید تنها خورد.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
دانشگاه یه دغدغه س. من وقتی وارد دانشگاه شدم احساس یاس کردم اما با این حال وارد نشدن به دانشگاه یه دغدغه بزرگ تره.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
آدما نیاز دارن یه دوره هایی تنهایی رو توی زندگیشون تجربه کنن. اما بهتر می شه اگه به اینم فکر کنن که یه روزی قراره این دوره ها تموم بشن.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
ما نباید انتظار داشته باشیم آدم ها را تمام و کمال بشناسیم. حتی اگر عمیقا عاشق اونا باشیم.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
ما هیچ وقت نمی تونیم بفهمیم تو مغز زن ها چی می گذره. می تونیم ؟
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
اگر به اندازه کافی به یکی فکر کنی مطمئنا باز اون رو خواهی دید.
 
سخنان زیبا
 
ویرانی هایی که توسط انسان ها ایجاد می شود هیچ گاه جبرانی نخواهد داشت.
 
جملات زیبا
 
صادق بودن و بیان حقیقت دو چیز کاملا متفاوت است.
 
جملات هاروکی موراکامی
مشکل این است که هرگز به من چیزی ندادی. یا دقیق تر بگم چیزی در درونت نیست که بتونی به من بدی.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
هرگز نمی تونی از شر خودت خلاص بشی. مهم نیست تا کجا می ری.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
دلیل نداره چیزی را که با چشمت می بینی واقعی باشه.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
وقتی یه بار یتمی شدی. تا وقتی بمیری یتیمی.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
شاید آدم باید واقعا بمیره تا بفهمه چطوریه.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
یک روزی آدم دلخواهتو پیدا می کنی ماری و یادمی گیری که باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشی.
 
من این طور فکر می کنم. پس کمتر از اینو قبول نکن.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
خاطرات مردم شاید مثل مواد سوختی باشه که می سوزونن تا زنده باشن.
 
جملات زیبا
 
بگذار چیزی بهت بگویم. ماری. زمین زیر پای ما خیلی محکم به نظر می رسد.
 
اما اگر اتفاقی بیفتد. زیر پایت راحت خالی می شود. اگر این بلا به سرت بیاید. کارت زار است: دیگر هیچی مثل سابق نیست.
 
آن وقت تنها کارت این است که آن زیر تک و تنها تو تاریکی سر کنی.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
راستش را بگویم من با خیلی مردها بوده ام. اما به نظرم بیشترشان از ترس بود.
 
می ترسیدم کسی نباشد تا بغلم کند پس هیچ وقت نه نگفتم. همه اش همین. این جور هم خوابی ها. هیچ ارزشی ندارد.
 
تنها کارش این است که هربار تکه ای از معنای زندگی را از بین می برد.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
می دانی چی فکر می کنم ؟ به نظرم خاطره ها شاید سوختی باشد که مردم برای زنده ماندن می سوزانند.
 
تا آنجا که به حفظ زندگی مربوط می شود. ابدا مهم نیست که این خاطرات به درد بخور باشند یا نه. فقط سوخت اند.
 
آگهی هایی که روزنامه ها را پر می کنند. کتاب های فلسفه. تصاویر زشت مجله ها. یک بسته اسکناس ده هزار ینی.
 
وقتی خوراک آتش بشوند. همه شان فقط کاغذند. آتش که می سوزاند.
 
فکر نمی کند آه. این کانت است یا آه. این نسخه عصر یومیوری است یا چه زن قشنگی!
 
برای آتش این ها چیزی جز تکه کاغذ نیست. همه شان یکیست.
 
خاطرات مهم. خاطرات غیرمهم. خاطرات کاملا به دردنخور. فرقی نمی کند. همه شان فقط سوخت اند.
 
سخنان زیبا
 
همسرم درست عکس من است. هر چه دلش بخواهد می خورد اصلا هم تمرین نمی کند
 
و در عوض یک گرم هم به وزنش اضافه نمی شود.
 
حتی یک ذره چربی ندارد. تنها یک توضیح برای آن دارم: انصاف ندارد زندگی.
 
سخنان زیبا
 
چه کسی از تعریف و تمجید بدش می آید. هر چه باشد از تحقیر که خیلی بهتر است.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
ترس خیلی چیز بدیه. دردی که توی فکرمه خیلی بدتر از درد واقعیه.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
چیزی که همه بتونن ببیننش. نمی تونه چیز خیلی مهمی بشه .
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
مواقعی هم پیش می آمد که در محیط کارش اتفاقت ناخوشایندی می افتاد که نتیجه گریزناپذیر کار کردن نزدیک و مداوم با آدم های همیشگی بود.
 
سخنان ارزشمند هاروکی موراکامی
زندگی کردن با حسادت خیلی سخته. مثل این می مونه که جهنم کوچیکت رو هی با خودت این طرف و اون طرف ببری.
 
جملات زیبا
 
از تحلیل گری سهام تا شیشه شوری. فاصله خیلی زیادی هست.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
راستشو بخواین شستن شیشه ها برام کمتر استرس داشت. اگه قرار باشه چیزی سقوط کنه خودم هستم نه قیمت سهام.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
مهم آن است که در قلبت تصمیم بگیری شخص دیگری را با تمام وجود بپذیری و وقتی این کار را بکنی. اولین و آخرین بار خواهد بود.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
چه قدر عجیب است که فرد مورد علاقه ات را پیدا کنی و فرد مورد علاقه ات پیدایت کند. معجزه است. یک معجزه آسمانی.
 
خاطرات از درون شما را گرم می کنند اما در عین حال شما را پاره پاره می کنند
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
وقتی کسی خیلی سخت سعی می کند چیزی را به دست آورد. نمی تواند ؛
 
و وقتی دارد با تمام توانش از چیزی فرار می کند. معمولا گرفتار همان می شود.
 
جملات زیبا
 
مردم از چیزی که ملال آور نیست زود خسته می شوند اما نه از چیزی که ملال آور است
 
سخنان زیبا
 
کارهایی که یک نقص اساسی دارند به همین دلیل جذاب هستند
 
یا دست کم ادم های خاصی را به سوی خود جلب می کنند.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
مهم نیست تا کجا فرار کنی. فاصله هیچ چیز را حل نمی کند.
 
جملات و سخنان زیبای هاروکی موراکامی
می خواهم به یاد من باشی. اگر تو به یاد من باشی. عین خیالم نیست که همه فراموشم کنند!
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
مهم نیست تا کجا فرار کنی. فاصله هیچ چیز را حل نمی کند. وقتی توفان تمام شد. یادت نمی آید چگونه از آن گذشتی.
 
چطور جان به در بردی. حتی در حقیقت مطمئن نیستی توفان واقعا تمام شده باشد.
 
اما یک چیز مسلم است. وقتی از توفان بیرون آمدی دیگر همان آدمی نیستی که قدم به درون توفان گذاشت . !
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
اگر انسان ها تا ابد زندگی می کردند. اگر پیر نمی شدند. اگر بدون مردن. همیشه سالم در این جهان زندگی می کردند.
 
خیال می کنی هرگز به خود زحمت فکرکردن به چیزهایی را می دادند که الان ذهن شان را مشغول کرده ؟ منظورم این است که ما درباره همه چیز فکر می کنیم. تقریبا همه چیز. فلسفه. روان شناسی. منطق. دین. ادبیات
 
فکر می کنم اگر چیزی به نام مرگ وجود نداشت. افکار پیچیده اینچنینی هرگز به وجود نمی آمد
 
انسانها باید به طور جدی. به معنی زنده بودنشان و اینک اینجا بودنشان فکر کنند. چون می دانند که روزی خواهند مرد. درست است ؟
 
اگر قرار بود برای همیشه زنده بمانیم. چه کسی به معنای زنده بودن فکر می کرد ؟ چه اهمیتی داشت ؟ یا حتی اگر برای کسی اهمیتی داشت.
 
احتمالا فقط فکر می کردند: خوب کلی وقت دارم. بعدا بهش فکر می کنم.
 
ولی ما نمی توانیم تا بعد صبر کنیم باید همین لحظه به آن فکر کنیم هیچ کس نمی داند قرار است چه اتفاقی بیفتد
 
ما مرگ را برای رشد کردن لازم داریم . مرگ. این موجود عظیم و نورانی است که هر چه بزرگ تر و نورانی تر باشد.
 
ما را دیوانه وارتر مشتاق فکر کردن درباره چیزها می کند.
 
جملات فلسفی هاروکی موراکامی
تنها راه برای اینکه بدانی مرگ چیست این است که بمیری
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
در یک دنیای خوب موسیقی خوب وجود ندارد. در یک دنیای خوب. هوا مرتعش نمی شود.
 
این جا تک و تنها ساعت دو صبح در تاریکی دراز می کشم و به سلول زیرزمین کتابخانه هه فکر می کنم
 
به این که تنها بودن چه حسی دارد. و به عمق ظلمتی که در برم گرفته. ظلمتی به سیاهی شب ماه نو.
 
سخنان زیبا
 
خب من اینطوری ام دیگر. به این فکر نمی کنم که خودم توی چه وضعی گرفتارم. خوشحالی دیگران در هر شرایطی شادم می کند .
 
جملات زیبا
 
او گفت: به ما می گفتند تنها چیزی که آدم باید از آن بترسد خود ترس است اما من به این حرف اعتقاد ندارم.
 
بعد اضافه کرد: خب. البته ترس شکل های گوناگونی دارد و زمان های مختلفی به طرف آدم می آید و از پا درش می آورد.
 
اما ترسناک ترین کاری که می توان در چنین مواقعی کرد آن است که به آن پشت کنی و چشم هایت را ببندی.
 
برای این که آن وقت گرانبهاترین چیزی را که درونت هست. می گیری و به چیز دیگری تسلیم می کنی.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
فقط سه راه برای کنار اومدن با یه دختر هست.
 
اول این که دهنت رو ببند و به حرفایی که می زنه گوش کن.
 
دوم این که بهش بگو از هر چیزی که می پوشه خوشت می آد و سوم این که به غذاهای خیلی خوب مهمونش کن.
 
آسون بود نه ؟ اگه همه این کارا رو انجام دادی و باز هم نتیجه نگرفتی بهتره از خیرش بگذری.
 
جملات پند آموز هاروکی موراکامی
به نظر خوب می آن. ساده و عملی. ناراحت نمی شین توی دفترم بنویسمشون ؟
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
نه. ببینم. منظورت اینه که نمی تونی توی خاطرت نگهشون داری.
 
جملات زیبا
 
نه. من مثل مرغ می مونم. سه تا قدم که بردارم همه چیز فراموشم می شه.
 
برای همینه که همه چیزو یادداشت می کنم. شنیدم انیشتین هم همین کارو می کرده.
 
انیشتین! آره. حتما.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
منظورم این نیست که فراموشکارم. راستش چیزایی رو که دوست نداشته باشم فراموش می کنم.
 
سخنان زیبا
 
اگر فقط کتاب هایی را بخوانی که بقیه می خوانند. تنها می توانی به چیزهایی فکر کنی که همه فکر می کنند.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
مرگ وجود دارد. نه به عنوان نقطه مقابل زندگی. بلکه به عنوان بخشی از آن.
http://www.gap8.ir/haruki-murakami/می توانی هزارها تن استعداد داشته باشی اما این لزوما باعث امرار معاشت نمی شود
 
اما اگر حس شش قوی داشته باشی هرگز گرسنه نمی مانی.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
اجازه نده ظواهر فریبت دهند. همواره تنها یک حقیقت وجود دارد.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
اگر بتوانی با تمام قلبت عاشق کسی شوی حتی یک نفر آنگاه در زندگی رستگار می شوی. حتی اگر به آن شخص نرسی.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
یک انسان به سادگی با عمل دوست داشتن دیگران و دوست داشته شدن توسط دیگران یادمی گیرد خود را دوست داشته باشد.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
هنگامی که از یک سن خاص گذشتید زندگی چیزی بیشتر از فرایند از دست دادن مداوم نخواهد شد.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
همیشه تعداد افرادی که همه چیز را در دنیا بدتر می کنند بیشتر از انسان هایی است کمک می کنند.
 
سخنان زیبا
 
همیشه خط باریکی میان ایمان عمیق و تعصب وجود دارد.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
برای به دست آوردن چیزی مهم باید هزینه ای بپردازی. این قانون دنیاست.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
کوچک ترین احتمال هایی که تو مسیر زندگی سر راهمون قرار می گیرن
 
می تونن به یه چشم به هم زدن آینده مونو دگرگون کنن و زندگی مونو برای همیشه تغییر بدن.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
رمز موفقیت فکر اقتصادی و البته شانسه.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
تو تا یه جایی می تونی زندگی یکی رو درست یا خراب کنی. از یه جایی به بعد دیگه به خود طرف مربوطه.
 
جملات زیبا
 
راه های زیادی برای زندگی کردن وجود داره و راه های زیادی هم برای مردن. اما ته همه شون به یه جا ختم می شن.
 
جملات قصار هاروکی موراکامی
وقتی زمان می گذره همه چی شکل می گیره
 
مثل سیمانی که تو بلوک های بتونی سفت بشه
 
برگردوندن اون سیمان به حالت اولش غیر ممکنه
 
فکر کنم منظورت اینه که سیمان وجودت خیلی وقته که شکل گرفته
 
و سفت شده به خاطر همین هم امکان نداره تویی که الان تویی عوض بشی و یه کس دیگه بشی.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
بهترین راه برای کنار اومدن با قضیه هه همینه. قبول کنی نمی فهمی و ولش کنی.
 
جملات زیبا
 
آدم ها موجودات ناجوری ان. خیلی ناجورتر از اونی که آدم به نظرش می آد می فهمه.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
قلب آدما درست مثل یک چاه خیلی عمیقه و هیچ کس نمی دونه انتهای اون چه چیزی وجود داره.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
چیزی بسیار حقیقی در این احساس وجود داشت. درست مانند خود زندگی: سخت و نرم و دور .
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
مهم نیست کجا می ری. روزنامه ها همه جا یک شکل هستند. هرگز چیزی رو که واقعا می خوای بدونی. بهت نمی گن.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
من خیلی خسته ام. نمی دونم چی کار کنم. همه چیز نابود شده
 
و هرگز دوباره مثل قبل نمی شه. اون هرگز برنمی گرده.
 
سخنان زیبا
 
به محض اینکه شروع به بیرون پرت کردن چیزها می کنی. متوجه می شوی دوست داری از شر همه چیز خلاص شوی.
 
جملات حکیمانه هاروکی موراکامی
۱۹۷۱. سال اسپاگتی بود. در آن سال اسپاگتی می پختم تا زندگی کنم و زندگی می کردم تا اسپاگتی بپزم.
 
معمولا به تنهایی اسپاگتی می پختم و در تنهایی آن را می خوردم. در واقع نیاز نداشتم که کسی همراهیم کند.
 
تنها غذا خوردن را دوست داشتم. احساس می کردم اسپاگتی را باید تنها خورد.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
دانشگاه یه دغدغه س. من وقتی وارد دانشگاه شدم احساس یاس کردم اما با این حال وارد نشدن به دانشگاه یه دغدغه بزرگ تره.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
آدما نیاز دارن یه دوره هایی تنهایی رو توی زندگیشون تجربه کنن. اما بهتر می شه اگه به اینم فکر کنن که یه روزی قراره این دوره ها تموم بشن.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
ما نباید انتظار داشته باشیم آدم ها را تمام و کمال بشناسیم. حتی اگر عمیقا عاشق اونا باشیم.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
ما هیچ وقت نمی تونیم بفهمیم تو مغز زن ها چی می گذره. می تونیم ؟
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
اگر به اندازه کافی به یکی فکر کنی مطمئنا باز اون رو خواهی دید.
 
سخنان زیبا
 
ویرانی هایی که توسط انسان ها ایجاد می شود هیچ گاه جبرانی نخواهد داشت.
 
جملات زیبا
 
صادق بودن و بیان حقیقت دو چیز کاملا متفاوت است.
 
جملات هاروکی موراکامی
مشکل این است که هرگز به من چیزی ندادی. یا دقیق تر بگم چیزی در درونت نیست که بتونی به من بدی.
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
هرگز نمی تونی از شر خودت خلاص بشی. مهم نیست تا کجا می ری.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
دلیل نداره چیزی را که با چشمت می بینی واقعی باشه.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
وقتی یه بار یتمی شدی. تا وقتی بمیری یتیمی.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
شاید آدم باید واقعا بمیره تا بفهمه چطوریه.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
یک روزی آدم دلخواهتو پیدا می کنی ماری و یادمی گیری که باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشی.
 
من این طور فکر می کنم. پس کمتر از اینو قبول نکن.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
خاطرات مردم شاید مثل مواد سوختی باشه که می سوزونن تا زنده باشن.
 
جملات زیبا
 
بگذار چیزی بهت بگویم. ماری. زمین زیر پای ما خیلی محکم به نظر می رسد.
 
اما اگر اتفاقی بیفتد. زیر پایت راحت خالی می شود. اگر این بلا به سرت بیاید. کارت زار است: دیگر هیچی مثل سابق نیست.
 
آن وقت تنها کارت این است که آن زیر تک و تنها تو تاریکی سر کنی.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
راستش را بگویم من با خیلی مردها بوده ام. اما به نظرم بیشترشان از ترس بود.
 
می ترسیدم کسی نباشد تا بغلم کند پس هیچ وقت نه نگفتم. همه اش همین. این جور هم خوابی ها. هیچ ارزشی ندارد.
 
تنها کارش این است که هربار تکه ای از معنای زندگی را از بین می برد.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
می دانی چی فکر می کنم ؟ به نظرم خاطره ها شاید سوختی باشد که مردم برای زنده ماندن می سوزانند.
 
تا آنجا که به حفظ زندگی مربوط می شود. ابدا مهم نیست که این خاطرات به درد بخور باشند یا نه. فقط سوخت اند.
 
آگهی هایی که روزنامه ها را پر می کنند. کتاب های فلسفه. تصاویر زشت مجله ها. یک بسته اسکناس ده هزار ینی.
 
وقتی خوراک آتش بشوند. همه شان فقط کاغذند. آتش که می سوزاند.
 
فکر نمی کند آه. این کانت است یا آه. این نسخه عصر یومیوری است یا چه زن قشنگی!
 
برای آتش این ها چیزی جز تکه کاغذ نیست. همه شان یکیست.
 
خاطرات مهم. خاطرات غیرمهم. خاطرات کاملا به دردنخور. فرقی نمی کند. همه شان فقط سوخت اند.
 
سخنان زیبا
 
همسرم درست عکس من است. هر چه دلش بخواهد می خورد اصلا هم تمرین نمی کند
 
و در عوض یک گرم هم به وزنش اضافه نمی شود.
 
حتی یک ذره چربی ندارد. تنها یک توضیح برای آن دارم: انصاف ندارد زندگی.
 
سخنان زیبا
 
چه کسی از تعریف و تمجید بدش می آید. هر چه باشد از تحقیر که خیلی بهتر است.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
ترس خیلی چیز بدیه. دردی که توی فکرمه خیلی بدتر از درد واقعیه.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
چیزی که همه بتونن ببیننش. نمی تونه چیز خیلی مهمی بشه .
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
مواقعی هم پیش می آمد که در محیط کارش اتفاقت ناخوشایندی می افتاد که نتیجه گریزناپذیر کار کردن نزدیک و مداوم با آدم های همیشگی بود.
 
سخنان ارزشمند هاروکی موراکامی
زندگی کردن با حسادت خیلی سخته. مثل این می مونه که جهنم کوچیکت رو هی با خودت این طرف و اون طرف ببری.
 
جملات زیبا
 
از تحلیل گری سهام تا شیشه شوری. فاصله خیلی زیادی هست.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
راستشو بخواین شستن شیشه ها برام کمتر استرس داشت. اگه قرار باشه چیزی سقوط کنه خودم هستم نه قیمت سهام.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
مهم آن است که در قلبت تصمیم بگیری شخص دیگری را با تمام وجود بپذیری و وقتی این کار را بکنی. اولین و آخرین بار خواهد بود.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
چه قدر عجیب است که فرد مورد علاقه ات را پیدا کنی و فرد مورد علاقه ات پیدایت کند. معجزه است. یک معجزه آسمانی.
 
خاطرات از درون شما را گرم می کنند اما در عین حال شما را پاره پاره می کنند
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
وقتی کسی خیلی سخت سعی می کند چیزی را به دست آورد. نمی تواند ؛
 
و وقتی دارد با تمام توانش از چیزی فرار می کند. معمولا گرفتار همان می شود.
 
جملات زیبا
 
مردم از چیزی که ملال آور نیست زود خسته می شوند اما نه از چیزی که ملال آور است
 
سخنان زیبا
 
کارهایی که یک نقص اساسی دارند به همین دلیل جذاب هستند
 
یا دست کم ادم های خاصی را به سوی خود جلب می کنند.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
مهم نیست تا کجا فرار کنی. فاصله هیچ چیز را حل نمی کند.
 
جملات و سخنان زیبای هاروکی موراکامی
می خواهم به یاد من باشی. اگر تو به یاد من باشی. عین خیالم نیست که همه فراموشم کنند!
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
مهم نیست تا کجا فرار کنی. فاصله هیچ چیز را حل نمی کند. وقتی توفان تمام شد. یادت نمی آید چگونه از آن گذشتی.
 
چطور جان به در بردی. حتی در حقیقت مطمئن نیستی توفان واقعا تمام شده باشد.
 
اما یک چیز مسلم است. وقتی از توفان بیرون آمدی دیگر همان آدمی نیستی که قدم به درون توفان گذاشت . !
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
اگر انسان ها تا ابد زندگی می کردند. اگر پیر نمی شدند. اگر بدون مردن. همیشه سالم در این جهان زندگی می کردند.
 
خیال می کنی هرگز به خود زحمت فکرکردن به چیزهایی را می دادند که الان ذهن شان را مشغول کرده ؟ منظورم این است که ما درباره همه چیز فکر می کنیم. تقریبا همه چیز. فلسفه. روان شناسی. منطق. دین. ادبیات
 
فکر می کنم اگر چیزی به نام مرگ وجود نداشت. افکار پیچیده اینچنینی هرگز به وجود نمی آمد
 
انسانها باید به طور جدی. به معنی زنده بودنشان و اینک اینجا بودنشان فکر کنند. چون می دانند که روزی خواهند مرد. درست است ؟
 
اگر قرار بود برای همیشه زنده بمانیم. چه کسی به معنای زنده بودن فکر می کرد ؟ چه اهمیتی داشت ؟ یا حتی اگر برای کسی اهمیتی داشت.
 
احتمالا فقط فکر می کردند: خوب کلی وقت دارم. بعدا بهش فکر می کنم.
 
ولی ما نمی توانیم تا بعد صبر کنیم باید همین لحظه به آن فکر کنیم هیچ کس نمی داند قرار است چه اتفاقی بیفتد
 
ما مرگ را برای رشد کردن لازم داریم . مرگ. این موجود عظیم و نورانی است که هر چه بزرگ تر و نورانی تر باشد.
 
ما را دیوانه وارتر مشتاق فکر کردن درباره چیزها می کند.
 
جملات فلسفی هاروکی موراکامی
تنها راه برای اینکه بدانی مرگ چیست این است که بمیری
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
در یک دنیای خوب موسیقی خوب وجود ندارد. در یک دنیای خوب. هوا مرتعش نمی شود.
 
این جا تک و تنها ساعت دو صبح در تاریکی دراز می کشم و به سلول زیرزمین کتابخانه هه فکر می کنم
 
به این که تنها بودن چه حسی دارد. و به عمق ظلمتی که در برم گرفته. ظلمتی به سیاهی شب ماه نو.
 
سخنان زیبا
 
خب من اینطوری ام دیگر. به این فکر نمی کنم که خودم توی چه وضعی گرفتارم. خوشحالی دیگران در هر شرایطی شادم می کند .
 
جملات زیبا
 
او گفت: به ما می گفتند تنها چیزی که آدم باید از آن بترسد خود ترس است اما من به این حرف اعتقاد ندارم.
 
بعد اضافه کرد: خب. البته ترس شکل های گوناگونی دارد و زمان های مختلفی به طرف آدم می آید و از پا درش می آورد.
 
اما ترسناک ترین کاری که می توان در چنین مواقعی کرد آن است که به آن پشت کنی و چشم هایت را ببندی.
 
برای این که آن وقت گرانبهاترین چیزی را که درونت هست. می گیری و به چیز دیگری تسلیم می کنی.
 
سخنان زیبای هاروکی موراکامی
 
فقط سه راه برای کنار اومدن با یه دختر هست.
 
اول این که دهنت رو ببند و به حرفایی که می زنه گوش کن.
 
دوم این که بهش بگو از هر چیزی که می پوشه خوشت می آد و سوم این که به غذاهای خیلی خوب مهمونش کن.
 
آسون بود نه ؟ اگه همه این کارا رو انجام دادی و باز هم نتیجه نگرفتی بهتره از خیرش بگذری.
 
جملات پند آموز هاروکی موراکامی
به نظر خوب می آن. ساده و عملی. ناراحت نمی شین توی دفترم بنویسمشون ؟
 
جملات زیبای هاروکی موراکامی
 
نه. ببینم. منظورت اینه که نمی تونی توی خاطرت نگهشون داری.
 
جملات زیبا
 
نه. من مثل مرغ می مونم. سه تا قدم که بردارم همه چیز فراموشم می شه.
 
برای همینه که همه چیزو یادداشت می کنم. شنیدم انیشتین هم همین کارو می کرده.
 
انیشتین! آره. حتما.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
منظورم این نیست که فراموشکارم. راستش چیزایی رو که دوست نداشته باشم فراموش می کنم.
 
سخنان زیبا
 
اگر فقط کتاب هایی را بخوانی که بقیه می خوانند. تنها می توانی به چیزهایی فکر کنی که همه فکر می کنند.
 
هاروکــی مــوراکامــی
 
مرگ وجود دارد. نه به عنوان نقطه مقابل زندگی. بلکه به عنوان بخشی از آن.
haruki_murakami.jpg
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">